پيام سفير حسن نيت يونيسف ايران؛مهتاب کرامتی
نیاز به گفتن نیست که در کشورهایی که سرمایه گذاری منا سبی در زمینه پیشگیری انجام شده است؛آمار مبتلایان به وضوح کاهش یافته است ؛واین خود صحه ایست بر ضرورت تعهد وپیشگام شدن برای ریشه کن کردن این بیماری
درسطح جهان. اگر چه پیشرفتهای مهمی دراین زمینه انجام شده است باید گفت
هنوز راهی طولانی درپیش است.در هر دقیقه یک کودک از یک بیماری مرتبط با ایدز می میرد.یعنی وقتی به انتهای خواندن این متن برسید حدود 10 تا 15 کودک جان خود را از دست داده اند .اگر این موضوع به اندازه کافی غم انگیز نیست به این حقیقت توجه کنید : درسطح جهان15میلیون کودک والدین خود را از دست داده ان فقط به دلیل HIV/ایدز .واین رقم تا سال 2010 به 20میلیون میرسد. تنها در سال2006، 4/3میلیون نفر به اچ آی وی مبطلا شدند، که بالا ترین رقم دریک سال بوده است .
اما این قسمت ناچیزی از فاجعه است.حقیقت،هشداردهنده محرومیتی است که در پی ابتلا به اچ آی وی /ایدز ومرگ ناشی از آن برای بازماندگان به میراث گذاشته می شود. این حقیقت که دها میلیون از کودک ونوجوان وجوان والدین و...دیگر عزیزانی که باید مراقبشان باشند را از دست می دهند.
25سال پس از گذشت این همه گیری کودکان همچنان از صفحه رادار
محو مانده اند،چرا که آنها مبتلا می شوند ومی میرند اغلب به عنوان انتقال دهندهی ویروس تلقی نمی شوند.
ممکن است آمار مبتلایان در بسیاری از کشورها به نسبت دیگرنقاط جهان،مانند صحرای افریقا اب3میلیون مورد ابتلا یا کشور های شرق اروپا وآسیای مرکزی با 6/1میلیون مورد کمترباشد.اما همین کشورها در صورت عدم برنامه ریزی مناسب وبه مو قع،با افزایش آمار مواجه خواهند شد در هر حال حقیقت این است که آمار HIV/ایدز هرگز بیان گر اصل ماجرا نیستند.
نیازها،ضروری واهداف بلند پروازانه اند ، امادست یافتنی ،به شرط آنکه همه ما به تلاشهای جهانی بپیوندیم. به همین خاطر ازشما می خواهم پیشگام شوید تا نسلی عاری از HIV/ایدز داشته
با شیم.
باتشکر از مهتاب کرامتی عزیز و نشرییه ی
خانواده ی سبز
كاری از:وحيد قرالی